Neformalusis ugdymas

Neformalus ugdymas1Kelmės lopšelyje-darželyje „Ąžuoliukas“ be pagrindinio ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo yra vykdomos ir neformaliojo ugdymo veiklos:

  • Dainavimas ir folkloras;
  • Sportas;
  • Anglų kalba;
  • STEAM laboratorija.

Daugiau vaizdų apie neformalųjį ugdymą galite pamatyti čia.

FOLKLORO neformaliojo ugdymo užsiėmimų metu vaikui sukuriamos sąlygos perimti liaudies tradicijas, ugdyti tautos kultūros pažinimo pradmenis, estetinį jautrumą ir  kūrybiškumą panaudojant smulkiosios tautosakos  žanrą, folklorą. DAINAVIMO neformalaus ugdymo veiklose ugdytiniai dainuodami išlaisvina balsą, klausą, ritmo pojūtį bei atsakingumą. Dalyvauja įvairiuose respublikiniuose ir tarptautiniuose projektuose, festivaliuose, pasirodo įvairiuose renginiuose. Daina vaikui – ne tik raiška, bet ir ugdymo priemonė. Dalyvaudami šioje raiškoje vaikai išlaisvina savo emocijas, patiria džiaugsmą. Kokio bebūtų amžiaus vaikas muzikiniuose užsiėmimuose jam leidžiama laisvai tyrinėti, pažinti, mokytis ir dalyvauti. Dainavimas lavina balsą, ugdo gražią ir melodingą kalbą, moko susikaupti. Muzikavimas  ugdo ritmo pojūtį, tembrą bei kūrybiškumą. Kartu muzikuodami, improvizuodami vaikai patiria džiaugsmą ir geras emocijas (mokytoja Dalia Dargienė).

6

SPORTO užsiėmimai – tai fizinio aktyvumo veiklos, kurių metu vaikai žaidžia judriuosius žaidimus, susipažįsta su įvairiomis sporto šakomis, atskirais šių sporto šakų technikos elementais. Ugdytiniai turi galimybę naudotis įvairiu inventoriumi. Dalyvaudami įvairiose rungtynėse, estafetėse ir konkursuose turi galimybę patirti daug teigiamų emocijų (mokytojas Mindaugas Krauza).

6

ANGLŲ kalbos užsiėmimuose vaikai lavina kūrybiškumą, atvirumą, žadina smalsumą užsienio kalboms bei kitoms kultūroms, plečia bendrąsias ir kalbines kompetencijas, lavina fonetinį bei vizualinį naujų žodžių suvokimą, įsisavinimą bei vartojimą. Įsisavinti naujus anglų kalbos žodžius naudojami įvairūs metodai: pokalbis, demonstravimas, užduočių atlikimas, piešimas, žaidimai su kortelėmis, stalo žaidimai, dainelės, interaktyvios užduotys. Ugdytiniai dalyvauja tarptautiniuose projektuose, virtualiuose susitikimuose su kitų šalių bendraamžiais, kur gali tiesiogiai išgirsti bei panaudoti išmoktas savęs pristatymo frazes anglų kalba (mokytoja Lina Maziliauskienė).

3

LABORATORIJOJE eksperimentų metu ugdytiniai mokosi užduoti klausimus, kelti hipotezes, kritiškai mąstyti, bendrauti ir bendradarbiauti. Panaudojant STEAM metodą, vaikams suteikiamos žinios apie gamtos mokslus, informacines technologijas, inžineriją, menus ir matematiką. Užsiėmimų metu vaikai skatinami patirti STEAM pasaulį, tikrovės reiškinių pažinimą, smalsumą, kūrybiškumą ir naudojant įvairiausias veiklas, eksperimentus turėti galimybę taikyti praktiškai problemų sprendimuose (mokytoja Lina Maziliauskienė).

6