Patyriminis ugdymas – turbūt seniausia edukacijos forma, apjungianti mokslą, technologijas, inžineriją, menus ir matematiką. Tai mokymasis veikloje. Vaikai įsisavina žinias per realią gyvenimišką patirtį. Praktinis patyrimas yra vienas geriausių mokymosi būdų. Vaikai geriausiai mokosi iš savo asmeninės patirties ir savo atradimų. Tai, ką vaikai daro yra vertingiau nei tai, ką jie žino.
Patyriminis ugdymas akcentuoja ne žinias, o patirtį. Kuo daugiau patirties, tuo geresni įgūdžiai. Žmogaus atmintis fiksuoja tas patirtis, kurios sukelia emocijas. Patyriminiame ugdyme naudojama daug vaizdinės ir garsinės medžiagos. Skatinamas vaikų kūrybingumas, nuomonės išsakymas, argumentavimas, motyvacijos išlaikymas.
Kodėl tai veikia?
Patyriminio mokymosi metu nelieka vaikų baimės ir nerimo, dėl to, kas nežinoma. Mokymosi metu kylantys iššūkiai aiškiau atskleidžia vaikų mąstymą, elgesį, gebėjimą valdyti emocijas, priimti sprendimus, skatina kritiškai mąstyti, klausti ir ieškoti atsakymų bei ugdyti bendravimo įgūdžius.
Patyriminio ugdymo sėkmės
• Žinios + praktika.
• Veikla už darželio ribų.
• Veikla be įtampos, kupina gerų emocijų.
Mokytojos Reda Mačiūnė, Jūratė Bimbienė, Vilma Stonienė, Erika Lottytė-Mockė, Elena Tulčienė, Sonata Samuilienė, Aurelija Butkuvienė, Vilma Čilinskienė, Donata Kančauskienė, Reda Leščauskienė, Alma Andrulienė, Aldona Saročkienė, Snieguolė Petrauskienė, Gražina Andrulienė, Roma Kančauskienė pasidalino savo patirtimi, kaip apjungdamos mokslą, technologijas, inžineriją, menus ir matematiką organizuoja patyriminio ugdymo veiklas su vaikais.
Visiems mums sėkmės kitokio ugdymo(si) paieškose!
Mokytojos Reda Mačiūnė ir Jūratė Bimbienė
Vaido įrašas: