Projektas „Garsai garsiukai…“

3Labai daug ir įvairiausių garsų mus lydi kiekvieną dieną. Juos galime girdėti, atpažinti, pamėgdžioti, skirstyti.

Ugdyti vaiko foneminę klausą yra vienas esminių žingsnių, be kurio negalėtume užtikrinti sklandaus kelio į vaiko kalbos pasaulį. Suvokdamas, atskirdamas ir tinkamai išreikšdamas garsą vaikas tampa ne tik mėgdžiotoju, bet ir kalbos kūrėju. Taigi pasitelkę keletą kasdienių priemonių ir žaidimų galime keliauti į garsų pažinimo lobyną.

Būtent į garsų pažinimo lobyną 2019 m. balandžio-lapkričio mėn. leidosi Kelmės lopšelio-darželio „Ąžuoliukas“, „Zuikučių“ grupės vaikai. Šioje grupėje buvo įgyvendinamas keturių veiklų projektas „Garsai garsiukai…“. Projektą vykdė logopedė Dovilė Griciūtė padedama grupės mokytojų: Gražinos Andrulienės ir Žydrūnės Karvelienės. Šiuo projektu buvo siekiama lavinti ikimokyklinio amžiaus vaikų foneminę klausą per žaidybinę veiklą. Projekto metu 4-5 metų amžiaus vaikai atlikdami tikslingas ir žaismingas užduotis lavino foneminį suvokimą. Logopedė kaskart skatino vaikus keletą minučių pabūti tyloje bei pasakyti, ką tuomet girdėjo. Vaikai susipažino su logopedinės ritmikos pratimais. Klausėsi ir stengėsi atpažinti paukščių balsus, transporto priemonių, muzikos instrumentų ir artimosios aplinkos garsus. Žaidė linksmus žaidimus, kurie neapsiėjo be įvairiausių garsų.

„Zuikučių” grupės vaikai domėjosi siūlomais žaidimais ir užduotimis, klausinėjo ir laukė tolesnių užsiėmimų. Projektas buvo pradinis vaikų foneminio suvokimo lavinimo etapas, kuris labai svarbus tolesniam vaikų mokymuisi taisyklingai tarti garsus ir kalbėti.

214